REGULAMIN ZAKUPÓW W SMEGGI.PL
Aby obie strony przyszłej transakcji były w pełni usatysfakcjonowane pragniemy przedstawić
zasady według których współpracujemy z Klientem. W razie jakichkolwiek pytań udostępniliśmy
numery kontaktowe oraz adresy mailowe, prosimy z nich korzystać bez obaw. Z chęcią
odpowiemy na wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące zakupów oraz naszego asortymentu.
Po zamówieniu złożonym drogą mailową dostaną Państwo automatyczną wiadomość zwrotną,
którą warto przeczytać uważnie! Znajda w niej Państwo niezbędne informacje dotyczące
sfinalizowania transakcji oraz ewentualne informacje jeśli złożone przez Państwa zamówienie jest
niekompletne, nieczytelne lub dane osobowe są uzupełnione niepoprawnie lub niedokładnie.
Sklep Internetowy SMEGGI działający pod adresem www.smeggi.pl, prowadzony jest
przez SMEGGI S.C. Magdalena Świtała-Limanowska, Anna Baczyńska w Katowicach, ul. 1 Maja
88, NIP: 9542808743 ; REGON: 384496495
1.
Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet, pod adresem
www.smeggi.pl zwany również „Portalem”.
2.
Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem sieci Internet. W celu złożenia zamówienia
należy wypełnić formularz zamówienia. Po złożeniu zamówienia do Kupującego zostaje
przesłana e-mailem wiadomość, że zamówienie dotarło do sklepu.
3.
Realizacja zamówienia następuje, gdy do sklepu dotrze od Kupującego e-mail z potwierdzeniem
złożonego zamówienia.
4.
Czas realizacji zamówienia wynosi odpowiednio:
Realizacja zamówienia następuje do 48 h od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie oraz do
24h od potwierdzenia, że przesyłka ma być wysłana za pobraniem. ( Jeśli zamówienie jest
nieprawidłowe, podane przez Państwa dane są niekompletne wówczas kontaktujemy się z
Państwem tylko drogą mailową pod wskazany w zamówieniu e-mail, czas realizacji zamówienia
może się wówczas wydłużyć do momentu uzyskania od Państwa brakujących danych).
5.
Po skompletowaniu zamówienia towar zostaje wysłany do Kupującego. Wysyłka towaru
realizowana jest od poniedziałku do piątku. Przewidywany czas dostawy – ok. 2 dni robocze w
przypadku opcji wysyłki kurierem lub 2-5 dni w przypadku wyboru opcji poczta polska.
Towar wysłany jest do Państwa wraz z paragonem fiskalnym lub fakturą VAT, będące
potwierdzeniem zakupu oraz podstawa ewentualnych wymian, zwrotów bądź reklamacji.
W przypadku chęci otrzymania faktury przez Klienta, konieczne jest podanie danych do jej
wystawienia przy dokonywaniu zakupu. Brak zgłoszenia przez Klienta chęci otrzymania faktury
uniemożliwi późniejsze jej wystawienie.
6.
Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
7.
W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Kupujący jest o tym
niezwłocznie informowany. Kupujący decyduje czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo
czy w całości anulowane.
8.
Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów.
Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do
wyczerpania się zapasów objętych taką formą sprzedaży.
9.
Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena podana przy
każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez klienta. Sklep zastrzega sobie
prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do
oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach
sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
10.
Sposoby płatności
Za zamówione towary Kupujący może zapłacić wybierając jedną z poniższych form płatności:
- przy odbiorze: należność pobiera kurier lub listonosz
- przelewem bankowym na konto sklepu
- poprzez system płatności IMoje
11.
Wysyłka
Wysyłki realizujemy codziennie od poniedziałku do piątku do godziny 13:30. Jeśli zamówienie
zostanie złożone po tej godzinie wysyłka następuje następnego dnia roboczego. Nie
odpowiadamy za uszkodzenia towaru powstałe w trakcie wysyłki. Kupujący ma prawo do
sprawdzenia w obecności listonosza lub kuriera stanu opakowania. W przypadku stwierdzenia
jakichkolwiek uszkodzeń, należy spisać protokół szkód. Za opóźnienia wynikające z winy kuriera
lub poczty nie ponosimy odpowiedzialności.
Zamówiony towar wysyłany jest na terenie Polski za pośrednictwem:
Firmy kurierskiej InPost:
Koszt dostawy:
17,00 zł – w przypadku płatności przelewem (przedpłata) – do 10 kilo
19,00 zł – w przypadku płatności „za pobraniem” – do 10 kilo
Paczkomatów InPost:
Koszt dostawy:
14,00 zł – w przypadku płatności przelewem (przedpłata)
16,00 zł – w przypadku płatności „za pobraniem”
Poczty Polskiej:
Koszt dostawy:
Przesyłka po wpłacie na konto bankowe: 15,00 zł (w przypadku kosmetyków każdy kolejny
produkt +0,50 groszy)
Przesyłka pobraniowa: 20,00 zł (w przypadku kosmetyków, każdy kolejny produkt + 0,50 groszy)
Przesyłka zagraniczna po wpłacie na konto bankowe: od 35,00 zł ( koszt ustalany w zależności
od wielkości przesyłki)
Odbiór osobisty.
Możliwy jest odbiór osobisty towaru. Koszty wysyłki nie są wówczas pobierane. Odbioru
osobistego można dokonywać pod adresem: ul. 1 Maja 88; 40-240 Katowice od poniedziałku do
piątku w godzinach 8:00 – 16:00
Wysyłka za granicę.
Jest możliwa wyłącznie po wpłacie na konto bankowe całkowitej kwoty za towar + koszt dostawy
za pośrednictwem Poczty Polskiej. Koszt dostawy uzależniony jest od ciężaru przesyłki (około 35
zł). W celu uzyskania informacji dotyczącej kosztów dostawy za granice prosimy o
wcześniejszy kontakt.
Przy odbiorze przesyłka powinna zostać sprawdzona każdorazowo w obecności kuriera/
listonosza/ osoby doręczającej. Jeśli stan przesyłki budzi wątpliwości, przesyłka posiada wady,
dziury, ślady otwierania, itp. powinien zostać spisany protokół szkody w obecności osoby
doręczającej. W przeciwnym wypadku nie będziemy mogli reklamować przesyłki i dochodzić
odszkodowania z tytułu poniesionych strat.
12.
W momencie potwierdzenia przez Kupującego wysłanego przez niego zamówienia dochodzi do
zawarcia umowy pomiędzy SPRZEDAJĄCYM a KUPUJĄCYM. Przedmiotem umowy jest towar
wymieniony w zamówieniu.
Prawa i obowiązki stron wynikające z zawartej umowy uregulowane są w Ustawie z dnia 23
kwietnia 1964r Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964r. nr 16, poz. 93 z późniejszymi zamianami) oraz w
Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000r., nr 22,
poz. 271 z późniejszymi zmianami).
13.
Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
14.
Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy
dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
15.
Sklep gwarantuje ścisłą ochronę danych osobowych przekazywanych przez Kupującego i
przetwarzanie ich wyłącznie w celu realizacji zamówienia lub w celach , na które Kupujący wyraził
zgodę, z zachowaniem wymogu bezpieczeństwa danych osobowych określonego w przepisach
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (j.t. Dz.U. z 2016 r., poz 922).
Sklep zapewnia możliwość korekty lub usunięcia danych osobowych z naszej bazy danych.
16.
Zwrot towaru/Odstąpienie od umowy
Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 roku „o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny”, klient może
zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od
dnia odebrania przesyłki. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od
umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu można pobrać z naszej strony. Jest to możliwe tylko wówczas,
gdy towar nie nosi śladów użytkowania, jest kompletny i nie został w żaden sposób zniszczony.
Zwracany towar należy odesłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą lub paragonem.
Powołując się na Ustawę z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. 2014 poz. 827 ).
Zgodnie z art. 38, który wskazuje, że prawo do odstąpienia od umowy na odległość nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu.
Jeśli zatem klient otrzyma towar i oderwie z niego oryginalne metki świadczące o tym że towar
był nieużywany (względy higieniczne), zapakuje go do zwrotu w oryginalne opakowanie ale w
sposób niewłaściwy powodujący uszkodzenie towaru, zwrot nie zostanie uznany.
Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru oraz koszt dostawy równy najtańszej
oferowanej przez Sprzedającego, zgodnie z art. 32 ust 1, 33, 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta
„Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu
konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.”
Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych przelewem bankowym na konto
wskazane przez klienta w formularzu odstąpienia od umowy.
Koszt odesłania towaru do przedsiębiorcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na
odległość ponosi konsument.
Sklep nie odbiera żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem!
17.
Wymiana towaru.
Wymiany uwzględniane są do 14 dni od momentu otrzymania przez Kupującego towaru na
jego koszt.
Kupujący musi wówczas drogą telefoniczną lub mailową skontaktować się ze Sprzedawcą celem
ustalenia warunków zwrotu przed wysyłką zwracanego towaru.
18.
Reklamacje
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady fizyczne powinien odesłać go na własny
koszt przesyłką pocztową poleconą na adres:
Smeggi S.C.
ul. 1 Maja 88
40-240 Katowice
tel. 502663344 lub e-mail: sklep@smeggi.pl
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Do odsyłanego towaru należy dołączyć fakturę lub paragon oraz opis przyczyny reklamacji.
Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od dnia ich wpłynięcia. Towar
uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy pełnowartościowy, a jeśli będzie to już
niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), sklep zwróci nabywcy równowartość
ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w sklepie towary.
Towary niewłaściwie użytkowane nie podlegają reklamacji (Użytkowanie niezgodne z
przeznaczeniem lub poddawanie włosów zabiegom które są zabronione zgodnie z zasadami
pielęgnacji naszych włosów dołączoną do zakupu w tym rozjaśnianie, trwała ondulacja itp.) Nie
udzielamy gwarancji na włosy, termin przydatności włosów o strukturze europejskiej to max. 1-4
miesięcy ( odcienie blond- jasnych brązów), 1-6 miesięcy (ciemne kolory). Towary przeznaczone
są do użytku profesjonalnego! Nie ponosimy odpowiedzialności za brak umiejętności przy
zakładaniu włosów lub za inne problemy związane z niewłaściwym użytkowaniem produktów.
19.
Gwarancja
Włosy są produktem używanym przez pierwszego właściciela, przy tym martwym. Włosy po
obcięciu poddawane są zabiegom chemicznym (rozjaśnianie, farbowanie, dezynfekcja), dlatego
ich „żywotność” jest znacznie ograniczona. Nie regenerują się tak jak nasze własne włosy, a czas
ich użytkowania waha się od 1- 6 miesięcy. W związku z powyższym nie udzielamy gwarancji na
włosy naturalne. Jest to produkt osobisty, dlatego nie przyjmujemy zwrotu towaru używanego lub
zniszczonego w wyniku złego użytkowania.
20.
Kopiowanie wszelkich informacji oraz zdjęć zawartych w naszym sklepie jest zabronione. Informacje i
zdjęcia w nich zawarte stanowią własność naszej firmy Smeggi s.c. Wszelkie próby wyłudzenia towaru, lub
inne działania na naszą szkodę, będą prowadzić do zawiadomienia organów ścigania o możliwości
popełnienia przestępstwa.